Tot 50% van de pijn die mensen ervaren is medisch onverklaarbaar. Daarnaast zijn sommige klachten wel medisch verklaarbaar, maar kunnen ze verergeren door spanning in het lichaam.

Pijn waar je last van kunt hebben:

• Hoofdpijn en migraine
  • Buikpijn
  • Rugklachten
  • Spierpijn
  • Andere pijnklachten

Regelmatig is verlichting of zelfs het weggaan van de klachten mogelijk door een lichaamsgerichte aanpak. We kijken samen wat de oorzaak kan zijn van je klachten en hoe je ze kunt verminderen.

Mogelijke oorzaken kunnen zijn:

• een snelle en hoge ademhalingpijn
  • niet goed aanwezig zijn in je lijf, waardoor je niet merkt dat je bijvoorbeeld spieren aanspant
  • bepaalde gevoelens uit eerdere situaties die zich hebben vastgezet in je lijf
  • over je eigen grenzen gaan of ze niet goed aangeven

Pijn: praktische informatie over de begeleiding

Ik begeleid je individueel  in gemiddeld 6-8 keer een uur. Korter of langer kan natuurlijk ook, dit hangt ook af van wat jij fijn vindt. In deze bijeenkomsten wordt er gewerkt aan wat jij wil veranderen door middel van lichaamsgerichte oefeningen (aanraking, massage, haptonomie, craniosacraal ontspanning, energetische oefeningen, ademhalingsoefeningen, ontspanningsoefeningen), gesprek en soms creatieve oefeningen , afhankelijk van wat bij jou past. Dit bepalen we in overleg.

De vaardigheden die je leert, kun je daarnaast ook in het dagelijks leven toepassen, zodat ze steeds meer eigen worden. Voorafgaand aan de begeleiding vindt er een intakegesprek plaats. De kosten worden geheel of gedeeltelijk vergoed door een groot aantal zorgverzekeraars. Voor de kosten kun je kijken onder vergoedingen.

Wil je je pijn aanpakken, meld je dan hier aan. Ook voor vragen kun je contact met mij opnemen.

Comments are closed.