Assertiviteit

Veel jongvolwassenen en volwassenen vinden het lastig om voor zichzelf op te komen. 

Waar je vaak tegenaan loopt als je nog niet zo assertief bent:

  • Dat je moeite hebt met nee zeggen
  • Dat je moeite hebt om om te gaan met kritiek of met mensen die toekijken
  • Dat je veel rekening houdt met anderen en daarbij jezelf soms vergeet
  • Dat je je snel zorgen maakt en situaties en emoties lastig los kan laten
  • Dat je bang bent om fouten te maken
  • Dat je moeite hebt om je mening te geven
  • Dat je het lastig vindt om om hulp te vragen

Maar dat hoeft niet zo te zijn! Stel je voor dat je meer zelfvertrouwen krijgt en assertiever wordt.

Wat heb je nodig om dit te bereiken?
Het beheersen van de onderstaande vaardigheden:

  • omgaan met negatieve indrukken uit je omgeving
  • voor jezelf op mogen en durven komen
  • nee durven zeggen
  • gevoelens kunnen aangeven en ermee omgaan
  • en weerbare lichaamshouding en een sterke uitstraling
  • eigen mening durven geven
  • hulp vragen en durven zeggen wat je nodig hebt

Assertiviteit: praktische informatie over de begeleiding

Ik begeleid je individueel in gemiddeld 6-8 keer een uur. Korter of langer kan natuurlijk ook, dit hangt ook af van wat jij fijn vindt. In deze bijeenkomsten wordt er gewerkt aan wat jij wil leren door middel van gesprekken, creatieve oefeningen en lichaamsgerichte oefeningen (aanraking, massage, haptonomie, craniosacraal ontspanning, energetische oefeningen, ademhalingsoefeningen, ontspanningsoefeningen), afhankelijk van wat bij jou past. Dit bepalen we in overleg.

De vaardigheden die je leert, kun je daarnaast ook in het dagelijks leven toepassen, zodat ze steeds meer eigen worden. Voorafgaand aan de begeleiding vindt er een intakegesprek plaats. De kosten worden geheel of gedeeltelijk vergoed door een groot aantal zorgverzekeraars. Voor de kosten kun je kijken onder vergoedingen.

Wil je beter voor jezelf kunnen opkomen, meld je dan hier aan. Ook voor vragen kun je contact met mij opnemen.

Comments are closed.