Stress

Minimaal 10-20% van de mensen ervaart in meer of mindere mate stress

Klachten die je onder andere kunt hebben als je veel stress ervaart: 

  • Dat je regelmatig gespannen spieren hebt
  • Dat je je paniekerig of angstig kunt voelen, soms ook zonder duidelijke reden
  • Dat je veel gaat piekeren
  • Dat je moeite hebt met in slaap vallen of doorslapen
  • Dat je ademhaling sneller is dan normaal
  • En sommige mensen ervaren bijvoorbeeld ook vermoeidheid, hoofdpijn, buikpijn, misselijkheid of andere klachten

Maar dat hoeft niet zo te zijn! Stel je voor dat je leert omgaan met stress en je weer rustig zou voelen

Wat heb je nodig om dit te bereiken?
Het beheersen van de onderstaande vaardigheden:

  • rustig kunnen ademhalen en ontspannen
  • je eigen grenzen aanvoelen en aan kunnen geven
  • je lichaam goed blijven voelen, ook als je in contact bent met anderen

Stress: praktische informatie over de begeleiding

stressIk begeleid je individueel  in gemiddeld 6-8 keer een uur. Korter of langer kan natuurlijk ook, dit hangt ook af van wat jij fijn vindt. In deze bijeenkomsten wordt er gewerkt aan wat jij wil leren door middel van gesprekken, creatieve oefeningen en lichaamsgerichte oefeningen (aanraking, massage, haptonomie, energetische oefeningen, craniosacraal ontspanning, ademhalingsoefeningen, ontspanningsoefeningen), afhankelijk van wat bij jou past. Dit bepalen we in overleg.

De vaardigheden die je leert, kun je daarnaast ook in het dagelijks leven toepassen, zodat ze steeds meer eigen worden. Voorafgaand aan de begeleiding vindt er een intakegesprek plaats. De kosten worden geheel of gedeeltelijk vergoed door een groot aantal zorgverzekeraars. Voor de kosten kun je kijken onder vergoedingen.

Wil je beter leren omgaan met stress, meld je dan hier aan. Ook voor vragen kun je contact met mij opnemen.

Comments are closed.