Burn out en stress

Veel vrouwen hebben last van een burn out of ervaren stress. Als je hooggevoelig bent, is de kans op een burn out of het ervaren van stress ook nog eens hoger dan gemiddeld. 

burn outHerken je dit?

  • Angst of paniek overvalt je regelmatig, zonder duidelijke reden of bij situaties waar je voorheen geen moeite mee had
  • Je blijft maar rondjes draaien in je hoofd en kunt het piekeren niet stoppen
  • Overdag voel je je hartstikke moe en moet je tussendoor ook slapen om de dag door te komen
  • In slaap vallen of doorslapen valt niet mee
  • Je ademhaling is veel sneller of hoger dan normaal en mogelijk heb je ook last van hyperventilatie 
  • Lichamelijke klachten, zoals vermoeidheid, hoofdpijn, buikpijn, misselijkheid of andere klachten, spelen regelmatig op
  • Je voelt je voortdurend opgejaagd 

Maar dat hoeft niet zo te zijn! Stel je voor dat je weer herstelt van je burn out of stress, en je weer rustig zou voelen

Wat heb je nodig om dit te bereiken?
Het beheersen van de onderstaande vaardigheden:

  • rustig kunnen ademhalen en ontspannen
  • eigen grenzen aanvoelen en aan kunnen geven
  • je lichaam goed blijven voelen, ook als je in contact bent met anderen
  • je lichaam kunnen ontspannen
  • voelen wat je wel en niet wilt

Burn out en stress: praktische informatie over de begeleiding

burn outEr valt vaak heel veel te doen aan burn out en stressklachten. Ik ga graag samen met je aan de slag om te kijken naar wat jij nodig hebt om weer te herstellen.  Dit doe ik door samen met jou aan de slag te gaan met de oorzaak van de klachten. In het geval van burn out is je zenuwstelsel door de vele stress vaak op hol geslagen. Dit zorgt ervoor dat je lijf in de actiestand blijft staan en continu signalen van gevaar blijft afgeven. Door je zenuwstelsel weer tot rust te brengen en te kijken naar de achterliggende oorzaak van je burn out en/of stress, kun je weer herstellen. Ik begeleid je hierbij individueel in sessies van een uur. In deze sessies wordt er gewerkt aan wat jij wil leren door middel van aanraking over de kleding heen (combinatie van haptonomie, craniosacraal ontspanning, healing touch en energetisch lichaamswerk), lichaamsgerichte oefeningen  en gesprek. We kijken samen wat het beste bij je past.

De vaardigheden die je leert, kun je daarnaast ook in het dagelijks leven toepassen, zodat ze steeds meer eigen worden. Voorafgaand aan de begeleiding vindt er een intakegesprek plaats. De kosten worden meestal gedeeltelijk vergoed door een groot aantal zorgverzekeraars. Voor de kosten kun je kijken onder vergoedingen.

Wil je beter leren omgaan met stress of van je burn out af, meld je dan hier aan. Ook voor vragen of een kosteloos kennismakingsgesprek kun je contact met mij opnemen.

Meer lezen over burn out?  

Comments are closed.