Veel mensen hebben last van pijn. Vaak is dit van korte duur. Soms  blijven de klachten echter langer aanhouden of blijven ze terugkomen, zelfs na bijvoorbeeld fysiotherapie. Veel voorkomende pijn is onder andere hoofdpijn, buikpijn, rugpijn en bekkenklachten. Maar ook andere pijnklachten komen voor. Zeker als je hooggevoelig bent, kun je er veel last van hebben. Dit komt meestal doordat je als hooggevoelig persoon veel meer voelt en dus sneller de signalen uit je lichaam oppikt.

Herken je dit?

• Je hebt moeite om te ontspannen en hebt veel spanning in je lijf
  • Je hebt al geruime tijd last van je pijnklachten en hebt het gevoel dat je niet verder komt. Je blijft maar piekeren hoe je verder kunt komen.
  • De medische wereld heeft je tot nu toe niet voldoende opgeleverd, ondanks jouw inzet (artsen/fysiotherapeuten)
  • Opmerkingen als ‘Het zit tussen je oren’, ‘Je moet er maar mee leren leven’, of ‘Je moet gewoon positief denken’ komen je bekend voor
  • De klachten hebben invloed op een groot deel van je leven (bijvoorbeeld op werk, studie, sociale leven, financiën, gezin)
  • Je weet diep van binnen dat er wel wat aan je klacht(en) te doen valt
    Je wilt graag kijken wat de fysieke en/of emotionele oorzaak is van je klachten
  • Zelfvertrouwen neemt af, doordat je minder kan dan voorheen en soms ook door reacties uit je omgeving
  • Genieten van fijne dingen lukt steeds minder
  • De klachten zorgen ervoor dat je slechter slaapt of niet uitgerust wakker wordt

behandeling pijn klachten Eindhoven en online

Pijn, er valt iets aan te doen

Gelukkig valt er vaak heel veel te doen aan pijnklachten. Veel meer dan bekend is in de medische wereld. Ik ga graag samen met je aan de slag om te kijken naar wat jij nodig hebt om je klachten te verminderen of te laten verdwijnen.  Dit doe ik door samen met jou aan de slag te gaan met de oorzaak van de klachten. Meestal ontstaan pijnklachten namelijk door spanning in het bindweefsel als gevolg van een fysieke en/of emotionele gebeurtenis. En dat valt te behandelen.

Ik begeleid je individueel in sessies van een uur. In deze sessies wordt er gewerkt aan wat jij wil leren door middel van:

De vaardigheden die je leert, kun je ook in het dagelijks leven toepassen, zodat ze steeds meer eigen worden. Voorafgaand aan de begeleiding vindt er een intakegesprek plaats. De begeleiding kan plaatsvinden in de praktijk, of door middel van online therapie. Net wat jij het fijnste vindt, het resultaat is namelijk hetzelfde. De kosten worden meestal gedeeltelijk vergoed door een groot aantal zorgverzekeraars. Voor de kosten kun je kijken onder vergoedingen.

Wil je beter leren omgaan met je pijn of de klachten verminderen/oplossen, meld je dan hier aan.

Nog vragen? Kijk dan ook eens bij de veelgestelde vragen.

Meer informatie over begeleiding voor vrouwen en meiden bij:
hooggevoeligheid / HSP / hoogsensitiviteit, spanningsklachten, burn out, pijnklachten, vermoeidheid, slaapproblemen, hyperventilatie, chronische hyperventilatie